BOSKOVICE 6.- 8.5. 2000
MALÝ BERANOV 9.- 11.6. 2000
LIPNICE 28.- 30.7. 2000
BLANSKO 3.9. 2000
TÝNEC NAD SÁZAVOU 22.- 24.9.2000
VÝJEZD NA ORLÍK 11.- 12.11. 2000
Akce podle roků 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |
Je tu opět začátek května a to neznamená nic jiného, než že opět vyrážíme na uznávanou dnes už mezinárodní akci - Jarní sraz Velorexů v Boskovicích, která se tu úspěšně koná již po čtvrté. Náš tým bude až na Jirku Vokouna, který nestihl dokončit svůj stroj, kompletní a navíc obohacený o naše kolegy vodáky v rolích stájových jezdců a spolujezdců. Takto vypadá soupiska našeho rozšířeného týmu :
STROJ - PILOT :
1)VELOREX
16/250 - Pepa
2) KRISTÝNA - Bohouš Chmelař řečený
Ludva, alternuje Pavlík P.
3) ANGLÁN - Tomáš řečený VEDr.
4) GABRIEL - strýc Laďa, president našeho
týmu
5) ŽLUŤÁSEK - Petr řečený Belmondo
6) FANOUŠ - Tomáš Hanuš řečený
Erikson
7) TONÍK - Ála - ostrá jezdkyně
Jako spolujezdci se zúčastnili a vystřídali:
8) Ladík Ondra
9) Honzík Chloupek
10) Renča Chloupková
11) Kamča Veselá řečená Hraběnka
12) Dana Heřmánková řečená Sněhurka
13) Martina Broumová
14) Jan Heřmánek řečený Táta
I když akce oficiálně začíná až v sobotu, valná
část našeho týmu na Cimrovku dorazila už v pátek. Já s
Petrem jsme si dali sraz v 15.00 v Uhříněvsi. Vezeme
spolujezdkyně Sněhurku a Kamču. Cesta probíhala bez
problémů vcelku svižně, kolem půl deváté jsme byli v
Lysicích. Před Říčanami jsme museli doladit odtrh na
levém válci Petrova stroje. To byl jediný servisní zásah
za celou cestu. Další pauza proběhla v Čáslavi, kde jsme v
supermarketu nakoupili. Poslední, zato nutná zastávka se
konala na benzínce v Bystřici nad Perštýnem, kde si
tradičně dávám vychlazenou Coca Colu. Erikson, Táta,
Martina, Pavlík a Ludva dorazili feldou asi hodinu a půl po
nás (je fakt, že vyrazili o něco později než my). Ještě
jsme v Černé Hoře vyzvedli u Daby soudek piva a už nic
nebránilo vidině pěkného večera.
Sobota byla slunečná a klidná. Z
"Čéháčka" jsme přivezli FANOUŠE a KRISTÝNU.
Pavlík s Martinou jeli na kola. My ostatní jsme na dvoře
lenošili, ladili stroje na odpolední presentační jízdu do
Boskovic. Z Prahy v poledne vyrazili Pepa s Álou TONÍKEM a
dvěstěpadesátkou.
Po obědě odjíždí pět strojů na presentaci do
Boskovic. Telefonicky se dovídáme, že Pepa s Álou mají
cestou problémy, ale jsou již na území Moravy, takže pro
ně vyzvedneme startovní čísla. U penzionu Zlatá růže je
již velmi živo, přijíždějí nové a nové stroje. Jdeme
plnit první úkol, kterým je soutěž Všeználek. Jedná se
o dva testy: jeden klasický na ŘP a druhý jsou otázky na
velorexí téma. V předvečer se vracíme zpět do Lysic, Pepa
s Álou stále nedorazili. Lysická radnice odbíjí půl osmou
a to už se dva Velorexy řítí k našim vratům. Pepa
neustále bojoval s předními brzdami, musel odmontovat
blatník, aby si vzal šrouby na uklepané štíty bubnů.
TONÍKOVI nesvědčilo teplo a přehříval se a po delším
stoupání musel dělat pausy. Nicméně jsme kompletní,
můžeme se soustředit na zítřejší program. Všichni
odchází na Cimrovku, jen já Pepa a Petr připravujeme
dvaapůlu na zítřek.
Nedělní program začíná na zámku v Rájci. V kompletní sestavě přijíždíme na nádvoří o něco dříve, protože jsme Kostíkům slíbili pomoc při vyrovnávání strojů na společné foto. Hadráci stojí v několika řadách, přijíždějí další a další. Po nafocení celé akce se posádky rozjíždí na předem zvolená místa dle vlastního výběru. Tam také probíhá závěrečná část Všeználka - poznávání součastek hadráka poslepu hmatem. Náš tým zvolil návštěvu lysického zámku. Tímto je oficiální nedělní program u konce a náš tým tak ještě vyrazil na malý výlet do Lomnice u Tišnova. Ze začátku trochu haprovala dvaapůla, ale Pepa s Petrem ji opravili a do Lomnice dojeli s malým zpožděním. Při odjezdu z této malebné vísky jsme způsobili malé pozdvižení, šest nastartovaných hadraplánů nešlo přeslechnout. Přepěknou krajinou kolem Bedřichova jsme se vraceli zpět do Lysic. Všem se kochací jízda velmi líbila. Večer jsme zakončili jak jinak, než táborákem na Cimrovce.
Poslední den srazu je tradičně věnován jízdě elegance a vyhlašování výsledků. Kompletní tým včetně doprovodného vozu Opel dorazil do Boskovic něco málo po deváté. Tady se již nablýskané tříkolky rovnají hezky za sebe, aby byl start kolony co nejplynulejší. Kolona je zase o něco delší než loni, plátěná vozítka blikají a troubí, náhodní diváci jen nevěřícně zírají. Po ukončení srazu jedeme do Lysic, kde obědváme, následuje úklid Cimrovky a odvoz KRISTÝNY a dvěstěpadiny do Černé Hory. Na Prahu vyráží čtyři třistapadesátky. Po dvacáté hodině jsme všichni na území hl. města. Cestu nám nezkomlikovala ani jedna porucha! Za Zásmukami jsme byli nuceni nasadit střechy, jelikož se trochu rozpršelo. Stroje jsme zaparkovali na svá místa, kde čekají na další výjezd.
Tomáš Jaroň , květen 2000
Je tu druhý červnový víkend, čas dalšího plánovaného setkání milovníků tříkolových nesmyslů. Náš tým tentokráte reprezentuji jen já s ANGLÁNEM. Vyrážím v pátek společně s kolegy Jindrou a Klémou. Dnes budeme nocovat přímo na hradě Orlík nedaleko od Humpolce. Tuto zříceninu mají kluci pronajatou již deset let a snaží se ji udržovat. Cesta proběhla bez problémů, velmi akční byl závěrečný výjezd do hradu po velmi strmé a hrbaté lesní cestě. Myslím, že jsem trošku ošoupnul lamely.
V sobotu ráno za sebou zavíráme hradní bránu a jedeme
dál společně s kolegou Luďkem, který se přidal v
Humpolci. Do
Beranova to máme asi třicet kilometrů. V jedné malé
vesnici zastavujeme na snídani u samoobsluhy. Před desátou
dojíždíme na místo na hřiště v Beranově. Chystá se
začátek závodu. Stroje startují po pěti minutách, před
odjezdem v rámci soutěže vyplňují posádky prázdný TP a
pak už se na trase měřící 53 km identifikuje dvacet míst,
které jsme si před tím prohlédli na fotkách. V půli trasy
se střílí ze vzduchovky. Po dojezdu do cíle se konají
ještě dvě dovednostní soutěže. Nejprve je třeba se na
krátkém úseku trefit zadním kolem na čtyři špalíky.
Není jednoduché odhadnout, kde zrovna zadní kolo je, když
se předtím točí na plný rejd. V závěru se musíme
trefovat mezi dva hranoly tak, aby na každou stranu bylo
nejlépe stejně centimetrů. Náhodou se mi to podařilo na
chlup přesně jako jedinému ze závodících! Tímto je
program závodu vyčerpán. Naše skupinka vyráží na jídlo
a na koupání. Večer sedíme u ohně a debatujeme. Máme super
počasí, buřty i pivo. Někdy po půlnoci odcházím do
spacáku vedle ANGLÁNA.
V neděli ráno se vyhlašují výsledky. Jsem velmi
překvapen, protože jsem se v celkovém hodnocení umístil na
druhém místě. Přivážím si domů šampaňské, frgál a
kufr s kastlíkem do velorexu. Potom jedeme v koloně na
náměstí do Jihlavy, kde se vyrovnáváme přímo na středu
u kašny. Kolemjdoucí si hadráky jako vždy prohlížejí,
někteří se vyptávají na technické podrobnosti. Akce
definitivně končí kolem jedenácté. Domů jedu sám přes
Havlíčkův Brod a Kolín. ANGLÁN šlape jako hodiny, nevadí
mu ani tropická teplota. Poslouchám rádio, vychutnávám
jízdu, kolem téměř žádný provoz. Ve tři čtvrtě na dvě
parkuji v Kyjích.
Tomáš Jaroň, červen 2000
Také na toto prázdninové setkání vyslal náš Tým své zástupce. Jedu já s ANGLÁNEM, Petr se ŽLUŤASEM a Erykson s FANOUŠEM. Poslední zmíněný stroj je třeba obzvlášť pochválit, protože než v pátek večer vyrazil z Prahy, odpoledne přijel z Lysic a za den tak urazil asi 350 km v dešti bez poruchy a vychladnutí motoru. Startujeme od Petra z Opatova kolem půl osmé, v Delvitě nakupujeme, poprchá, začíná se stmívat. Příjezd na místo jsme si odhadli na půl desátou. To jsme se ale zmýlili! Za Čáslaví jsme dojeli skupinu Jindra, Kléma, Filip a Dejv. Zrovna opravovali - Dejvovi to jelo jen na jeden válec. Po odstranění závady jsme pokračovali dál do okamžiku, než Filipovi upadlo výfukové koleno, opět zastavujeme. O kus dál přejel Filip odbočku na Světlou nad Sázavou, ostatní zastavují, Jindra ho stíhá a otáčí správným směrem. Ve Světlé nad Sázavou vytrhl Kléma při brždění zarážku bowdenu ze štítu bubnu, musí dojet na dvě brzdící kola. Na hrad dojíždíme kolem jedenácté večer. Na osvětleném nádvoří parkujeme stroje, do noci ještě plkáme.
V sobotu ráno před startem jdeme na polívku, pak startujeme. Máme rozděleny úkoly. Erikson má ve FANOUŠOVI digitální tachometr, sleduje trasu a zaznačené křižovatky. Já a Petr se soustředíme na dvě strany úkolů. Jedeme chvilkama bez střech, ovšem občas je musíme velmi rychle nasazovat. Nejhorší počasí nás zastihlo na hradě Orlík, tam chčije fest. Po absolovování trasy jdeme v Lipnici na jídlo, pak sedíme u ohýnku. Když tamnímu kytaristovi došly nápady, nástroje se ujímá Erikson, do hry se ponořuje natolik, že zahraje všechny vodácké hity od A do Z, což o sobě vůbec netušil, že to dokáže. Kléma ho vždy povzbudil: " Eriksone najdi akord" , a už to jede. Dá se říct, že jsme ovládli okolí ohniště. Když došly i naše hity, odešli jsme v půl třetí na kutě.
V neděli vyhlašuje organizátor Luděk výsledky, nikdo z nás se v čele neumístil. Na hrad ještě přijíždí se svým "trochu upraveným" strojem Milan David. Stroje se zvolna vydávají na cestu do svých domovských stájí. Erikson s Petrem se vydávají na Prahu, já na Lysice. Všichni jsme v pořádku dorazili. Další akce v pořadí, která nás čeká, je blanenský sraz, tam snad protáhneme naše dvěstěpadesátky.
Tomáš JAROŇ, srpen 2000
Je tu poslední prázdninová neděle a to znamená,
že se v Blansku již po desáté koná sraz, který s
neutuchajícím nadšením organizuje náš kolega Ivoš
Fajman. Tým zastupují celkem čtyři stroje. GABRIEL
pilotovaný samotným presidentem Týmu, ANGLÁN pilotovaný
Petrem, stále bezejmenná originální 250-tka pilotovaná
Pepčou a VALNÍK pilotovaný mnou. Tento čerstvě složený
stroj si tímto srazem odbyl svoji premiéru na srazech. Jako
spolujezdci se zúčastnili Renča, Ladík a Honzík.
Při cestě na místo jsme museli 250-tce zlepšit palivovou
cestu, neboť přes filtr nešel benzín. To se přihodilo v
Ráječku, kde nás mimojiné dojel Kuzma z Boskovic. Ještě v
deset hodin přijíždějí další stroje. Parkoviště je
zcela plné. Povídáme si se starými známými, rozdáváme
pozvánky na náš podzimní sraz. Pak Ivoš vyhlašuje
prohlídku strojů. Sledujeme a posloucháme naše kolegy,
hodnotíme technická zlepšení a vůbec provedení vozítek.
Také naše čtyři zcela odlišné modely jsme důstojně
představili.
Tak jako v létech minulých jedeme v koloně přes město, máváme užaslým chodcům (i když blanenšťáka už nemůžehadrák překvapit) a jeden druhému podkuřujeme pod nos, ale je to bezva. Pro oběd byla zvolena restaurace na Obůrce, ovšem mělijsme problém s kapacitou podniku. Odtud se stroje začaly rozjíždět domů.
Tomáš Jaroň, září 2000
A je to tady! Po třech letech co se aktivně věnujeme hadrákům, jsme si na vlastí kůži vyzkoušeli, jaké to je, pořádat vlastní sraz. Místo konání nebylo voleno nijak náhodně, protože tábořiště i okolí Týnce nad Sázavou dobře známe. Plán se zrodil koncem srpna v Lysicích v restauraci Labuť.
Do Týnce jsme v pátek po poledni vyrazili s Petrem
ANGLÁNEM a ŽLUŤASEM. Pepa dojel TONÍKEM v podvečer s
Eryksonem, který dojel po střechu naloženou felicií. V
realizačním týmu máme asistenky Álu, Dádu, Kateřinu a
Kamču, v exluzívní funkci George, zvaného Béda. Po
příjezdu na místo jsme postavili altánek, který bude
sloužit jako hlavní stan organizátorů. Od hospody vedle
jsme přinesli lavice a stoly a nakonec jsme zajeli pro dřevo.
Náhodní chodci se asi divili, když viděli dva Velorexy a na
něm hromadu větví, které se klátí ze strany na stranu.
Během večera přijíždějí další posádky z Prahy,
Boskovic, Břeclavi, Zlína, Orlických hor, Kolína, Pardubic
a dalších míst. Večer sedíme u ohně, povídáme si o
všem možném i nemožném, točí se černohorská desítka.
Někteří naši kamarádi už začínají tušit, čím se
zítra bude začínat, a tak se snaží Bédu odrovnat ve
výčepu. To se ale Luďkovi evidentně nepodařilo.
Je sobotní slunečné ráno. Postupujeme podle programu,
v půl desáté zahajujeme předstartovní
"brýfink", kde se závodníci dozvídají potřebné
informace. Kolem desáté vše zahajuje dobrovolník se
startovním číslem 6. První disciplína spočívá v tom,
že posádka Velorexu musí na kanoi přejet řeku na druhý
břeh a tam zazvonit na zvonec. Celé jejich snažení ovšem
sabotuje zlý kajakář Béda, který strká do lodí, tahá za
pádla nebo lodě jen tak rozhoupává. Posádkám se s
většími či menšími úspěchy daří, Béda plní svoji
roli bez chyb. Jednu loď cvaknul bez milosti, protože si
Luďka ze včerejška dobře zapamatoval. Velmi blízko ke
koupeli měl tandem Bara - Kostík, ale bohužel to
ubalancovali.
Po této rozcvičce vyrážejí posádky na trasu, která
měří cirka 70 kilometrů. V Prosečnici má stanoviště
Pepa s Eryksonem, kteří tu zadávají znalostní test.
Zjistili jsme, že většina velorexářů má velmi slabé
znalosti o svých strojích, zvláštěpak málo vědí o
starých Oskarech. Dále na trase je třeba dobře se
rozhlížet a hledat odpovědi na otázky. Další z úkolů
spočíval v tom, že bylo třeba obdržený kolíček vyměnit
za co nejcenější věc. Uznání si zasloužil Vláďa Mangl,
který vyvexloval Škodu 100, ovšem nedokázal ji za Velorexem
dopravit do tábořiště.
V cíli bylo třeba absolovovat ještě jeden úkol,
který spočíval v exování piva na čas. Bezkonkurenčního
času 4:60 docílil Tomáš Kostík. Pak už vypukla volná
zábava, zapálili jsme oheň, přijela objednaná muzika
Podlešák a spol. Zábava trvala do nočních hodin, kdy se
"čeští harleyáři" odebrali na kutě.
V neděli jsme vyhlásili výsledky, rozdali docela
zajímavé ceny a tím celou akci ukončili. Stroje se začaly
zvolna rozjíždět a také my organizátoři jsme začali
balit. Zúčastnilo se 23 strojů včetně pořadatelských,
počasí nebylo nejhorší, snad se sraz alespoň trochu
líbil. Třeba ho někdy zopakujeme.
V Ý S L E D K Y :
CELKOVÉ POŘADÍ :
místo |
st.č. |
posádka |
body |
1. |
12 |
Mangl Vláďa, Srbková Kateřina |
102 |
2. |
16 |
Brož Luděk, Vobecká Alena |
100 |
3. |
13 |
Kynzl Jindra, Nováková Vlaďka |
86 |
4. |
7 |
Bara Tomáš, Kostík Tomáš |
84 |
5. |
1 |
Kalous M., Trejtnar |
82 |
6. |
14 |
Huťa Zbyněk |
73 |
7. |
17 |
Grosman Filip, Novotná Dana |
70 |
8. |
19 |
Jirka a Michal |
67 |
9. |
20 |
Grund Luděk, Hons Tomáš |
66 |
10. |
6 |
Melnyk Pavel |
63 |
11. |
18 |
Grosman David, Stránský Pavel |
62 |
12. |
11 |
Vokřínek Vláďa, Králová Jana |
53 |
13. |
5 |
Mráček Radek |
51 |
14. |
21 |
Šíma Martin |
46 |
15. |
10 |
Olexa Roman |
18 |
16. |
8 |
Špička Martin |
8 |
17.-20. |
2 |
kolega z Církvic |
0 |
3 |
kolega z Pardubic |
0 |
|
4 |
Pilař Jirka |
0 |
|
9 |
kolega od Kolína |
0 |
NEJAKČNĚJŠÍ VODÁK :
Luděk Brož, st.č. 16
ZNALOSTNÍ SOUTĚŽ :
místo |
st.č. |
posádka |
body |
1. |
12 |
Mangl Vláďa, Srbková Kateřina |
12 |
2. |
13 |
Kynzl Jindra, Nováková Vlaďka |
11 |
3. |
11 |
Vokřínek Vláďa, Králová Jana |
10 |
ÚKOLY NA TRASE :
místo |
st.č. |
posádka |
body |
1. |
12 |
Mangl Vláďa, Srbková Kateřina |
40 |
2. |
20 |
Grund Luděk, Hons Tomáš |
38 |
3. |
16 |
Brož Luděk, Vobecká Alena |
36 |
EXOVÁNÍ PIVA :
místo |
st.č. |
borec |
čas |
1. |
7 |
Kostík Tomáš |
4:60 |
2. |
16 |
Brož Luděk |
6:87 |
3. |
1 |
Kalous |
7:61 |
Tomáš Jaroň, září 2000
A ještě nějaké lahůdkové fotky :
První disciplína se odehrávala na lodi!
VÝJEZD NA ORLÍK 11.- 12.11. 2000
Je krásná listopadová sobota. V Praze nám zůstal soudek černohorské dvanáctky, a tak jsme naplánovali akci, na které jsme my hadroletáři vodáci chtěli seznámit naše kolegy z Velorex týmu Orlík s našimi kamarády vodáky. Zřícenina hradu, na které bude večer muzika, pivo a kuřata, je docela ideálním místem. Já a Pepa jsme po dohodě vyrazili našimi hadraplány. Jako spolujezdkyně jsme přibrali Álu a Hraběnku. Pepa se nedal ukecat a jel se střechou. Já ortodoxní kabrioletář jsem odhrnul alespoň přední část. Hraběnka si nestěžovala. Zná mě a byla vybavená na zimu. Jako vždy jsme byli elegantní, neboť jsem ke kožené bundě a čepici oblékl bílou "dostálovku". Cesta probíhala bez obtíží, bez poruch. Ve Světlé nad Sázavou jsme pojedli a jeden malý chlapec na ulici určitě nikdy nezapomene na poslušné mluvící auto. Ke zmatení stačila nevypnutá vysílačka a Pepova improvizace z opodál. I když jsme zabloudili v Humpolci na hrad jsme nakonec trefili. Výjezd byl dvojková a pak jedničková záležitost, ale pod plynem to šlo s rezervou.
Na hradě už bylo plno lidí. Erykson přivezl sud a šestnáct kuřat a plné auto lidí. Také tu bylo mnoho stopařů. Večer jsme jedli, pili, hodovali, Luděk a Erykson nacházeli nové a nové akordy, bylo veselo. Symbióza vodáků a velorexářů slavila úspěch. V neděli dopoledne jsme se zvolna začali rozjíždět domů. Hraběnka vyměkla a jela autem se Svobanem, ale mě dělal do Prahy společnost Mrak. Cesta byla opět v těžké pohodě, na okruhu u Čáslavi jsem trhnul jednu stodvacítku. Její posádka nevěřila. Je fakt, že jsem i já měl střechu, protože se trochu ochladilo, a tak mi skoro nevlála šála, ale stálo to za to! V Praze jsme uložili stroje do svých brlohů a dáme jim přes zimu asi trochu klidu.
Tomáš Jaroň, leden 2001
Akce podle roků 1998 | 1999 | 2000 | 2001
| 2002 | 2003
| 2004 | 2005 | 2006
| 2007 | 2008 |
2009 | 2010 | 2011 | 2012 |